تولید محتوای بازاریابی

تولید محتوای بازاریابی


توضیح پروژه

بازاریابی محتوا در حقیقت یک تکنیک در بازاریابی اینترنتی است که به تولید و ساخت محتوای ارزشمند مرتبط است. یعنی صاحبان کسب و کارها با تولید محتوای ارزشمند و جذاب، نگرش مخاطبان خود را نسبت به محصول یا خدماتشان عوض می‌کنند.

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که محتوایی با ارزش و مرتبط را برای جذب و بدست آوردن مخاطبان مشخص تولید می‌کند. در بازاریابی محتوا، اطلاعات ارزشمند و جذاب را برای مشتریان به اشتراک می‌گذارید تا بتوانید مشتریان جدید را جذب و مشتریان کنونی خود را نگه دارید.

محتوا؛ نقش اصلی بازاریابی درونگرا

در بازاریابی برونگرا کسب و کار بدنبال مشتری می‌گردد. کسب و کار محصولی را خلق می‌کند و با استفاده از تکنیک‌هایی به دنبال فروش محصول به مشتری است. در این رویکرد ارزش افزوده‌ای توسط کسب و کار برای مخاطب ایجاد نمی‌شود. پیامک‌های تبلیغاتی، تبلیغات بنری و تلویزیونی و اینترنتی، ایمیل مارکتینگ و تراکت تبلیغاتی از جمله مثال های بازاریابی برونگرا هستند که صد البته از محتوا هم استفاده می کنند. اصولا محتوا پایه و اساس هر گونه اقدام بازاریابی یا تبلیغاتی است.

اما در بازاریابی درونگرا این مشتری است که بدنبال محصول و کسب و کار می‌گردد. در اینجا کسب و کار نیازهای بازار را پیدا کرده، آنرا به خوبی درک می‌کند و متناسب با نیازها محصول را خلق میکند. در حقیقت در این رویکرد کسب و کار مشتری را به سمت خود جذب می‌کند و برای او ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

اگر بخواهیم مثالی برای بازاریابی درونگرا بیاوریم؛ فرض کنید شما برای خرید لپتاب، در اینترنت به جستجو می‌پردازید و سایت‌هایی که در رده بندی گوگل بالاتر آمده اند را انتخاب می‌کنید. در اینجا اگر محتوای سایت برای شما جذاب باشد ممکن است رابطه‌ای بین شما و کسب و کار ایجاد شود.

انواع محتوای بازاریابی

محتوا می تواند به شکل های مختلف باشد: محتوای متنی، محتوای تصویری و محتوای ویدئویی.

محتوای متنی

به تولید و انتشار محتوا به صورت نوشتاری، محتوای متنی می گویند. محتوای متنی یکی از رایج ترین و نخستین روش های بازاریابی محتوا است. یکی از ویژگی های محنصر به فرد این روش از تولید محتوا، افزایش مخاطب وبسایت از طریق سئو و موتورهای جستجو می باشد.

محتوای تصویری

محتوای تصویری به معنی تولید محتوا و رساندان مفهوم یک محتوا با استفاده از تصاویر است. تولید محتوای تصویری از قدیمی ترین روش های تولید محتوا در تاریخ است که با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، رشد چشم گیری در اثر گذاری بر روی مخاطبان نسبت به سایر روش های تولید محتوا داشته است.

محتوای ویدئویی

هر محتوایی که به صورت فیلم، سریال، کلیپ و یک تصویر چند دقیقه‌ای باشد محتوا ویدئویی نامیده می شود. محتوای ویدئویی یکی از بهترین و مدرن ترین روش های بازاریابی محتوا است اما معمولا هزینه بسیار سنگینی دارد. از بارزترین نوع بازایابی محتوای ویدئویی می توان به تبلیغات در تلویزیون و ساخت فیلم اشاره نمود.

مزایای تولید محتوا

مهم تر از اینکه بدانیم بازاریابی محتوایی چیست، باید بدانیم چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما مهم است. بنابراین به مزایای تولید محتوا می پردازیم:

ایجاد علاقه مندی

بازاریابی محتوا فرصت‌های زیادی را ایجاد می‌کند تا بتوانید پیام خود را به روش‌های خلاقانه و معتبر ارائه دهید. حتی غیرجذاب‌ترین محصول و یا خدمات در جهان با استفاده مناسب از بازاریابی محتوا می‌تواند فریبنده و جذاب باشد.


تاثیر بر فروش

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف‌کنندگان ۱۳۱% بیشتر علاقه‌مندند از برندی خرید کنند که محتوای ارزشمند و علمی تولید می‌کند. در واقع هر چقدر شما محتوای حرفه‌ای‌تر در صنعت خود ارائه دهید احتمال موفقیت بیشتری دارید.


ایجاد اعتماد

تولید و پخش محتوای ارزشمند بهترین روش برای ایجاد اعتبار در صنعت‌تان است. هر چقدر این مورد را تکرار کنید به عنوان متخصص در صنعت‌تان شناخته خودهید شد و مخاطبین برای حل مشکلات‌شان به سراغ شما می‌آیند.


ایجاد آگاهی از برند

بازاریابی محتوا روشی فوق‌العاده برای پر‌رنگ‌تر کردن کیفیتی است که برند شما را منحصربه‌فرد می‌کند. امروزه، این کیفیت باعث ایجاد آگاهی و شناخت از برند شما می‌شود و بر انتخاب افراد تاثیر خواهد گذاشت.


بهتر شدن وضعیت سئو

به جرات می‌توان گفت تولید محتوای با کیفیت و تازه چیزی است که موتورهای جستجو به آن علاقه دارند. یک استراتژی هوشمندانه برای بازاریابی محتوا اعتبار شما در سطح وب را افزایش خواهد داد و وضعیت سایت در موتورهای جستجو را بهتر می‌کند.

جذب خریداران علاقه‌مند

یک استراتژی محتوا باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب را در طی یک سفر مشتری تبدیل به خریدار کند. اهداف اولیه شامل به دست آوردن توجه و تبدیل آن به درآمد به مرور زمان است. البته برای این موضوع باید زمان مورد نیاز صرف شود.

مراحل تولید محتوای بازاریابی

مثل تمامی اقدامات بازاریابی، تولید محتوا نیز باید طبق یک سری اصول و قاعده پیش برود تا بتواند مثمرثمر واقع شود. مراحل تولید محتوای بازاریابی به شرح زیر است:

برنامه‌ریزی

در اولین مرحله از بازاریابی محتوا، لازم است که به تحقیق و جستجو بپردازید تا متوجه شوید که چه محتوایی برای کسب‌وکار شما مفید و جذاب محسوب می شود. سپس باید به دنبال ایده‌پردازی محتوایی بروید. برای این منظور بهتر است که یک جلسه طوفان مغزی برگزار کنید تا همه ایده‌ها استخراج شوند و بهترین آن ها را اجرایی کنید. در قدم بعدی لازم است که برای تولید ایده‌های استخراج شده یک برنامه محتوایی تنظیم کنید.

تولید محتوا

در این مرحله لازم است که مستقیما وارد عمل شوید و به تولید محتوا بپردازید. فراموش نکنید که این مرحله، زمان زیادی از شما در این دوره می‌گیرد و بیشتر از بقیه موارد، باید مراقب کیفیت آن باشید. توجه داشته باشید که باید طبق استراتژی و برنامه‌ای که در مرحله اول فراهم کرده‌اید، محتوای کسب‌وکار خود را تولید نمایید.

بهینه‌سازی

با اشتراک‌گذاری مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی و بررسی رفتار مخاطبان، علاقمندی مخاطبان خود به محتوای تولید شده را دریابید تا بتوانید استراتژی و برنامه خود را، برای مخاطبان هدف‌تان بهینه‌سازی کنید. در این مرحله آنالیز محتوا هم می تواند به شما کمک کند تا محتوای بهتری تولید کنید.

توزیع و پخش محتوا

در این مرحله لازم است که محتوای‌های خود را در همه جا پخش کنید. از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا وب‌سایت‌هایی که در قبال هزینه‌، این کار را برای شما انجام می‌دهند و می‌توانند در بازاریابی محتوا به شما کمک کنند. توجه داشته باشید که فقط کانال‌های باکیفیت هستند که برای شما بازخورد مثبت در پی دارند.

آنالیز

در آخرین مرحله، لازم است که محتوای پخش شده خود را با ابزارهای آنالیز، مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که کدام محتوا بهترین بازخورد ممکن را در کانال‌های مورد نظرتان داشته‌ است؟ همچنین باید بازخورد محتواها را از کانال‌های جداگانه مورد بررسی قرار دهید تا انتخاب‌‌های شما در دوره‌های بعدی هوشمندانه‌تر باشد.

Get Your Free Instant SEO Audit Now

Improve your seo ranking with porto

Best SEO Features & Methodologies. Better SEO than your competitors

[contact-form-7 id="191" title="Check Form"]